Łączna liczba wyświetleń

sobota, 28 lutego 2015

Jakuszyce - próby nauki jazdy na nartach biegowych

Kiedyś przeczytałem taki tekst :
"Zastanawiałeś się kiedyś nad tym ,jakie masz talenty?
Jeśli nie koniecznie powinieneś to zrobić .
Jeżeli pozostaniesz  nieświadomy w tej materii bardzo prawdopodobnie  że nadal będziesz koncentrować się na  realizacji zadań które nijak się maja do twoich wrodzonych zdolności.tym samym tracisz szanse na rozwój ,satysfakcje. Najlepsze wyniki osiągamy bowiem wtedy gdy robimy to co nam sprawia przyjemność i w sposób jaki lubimy
W każdym się kryje jakiś potencjał.w rzeczywistości talent jest niczym innym jak naturalna predyspozycja każdego człowieka.Sprawia ona że określone czynności  wykonujemy w taki  a nie inny sposób. Nie ma ludzi pozbawionych  talentów . Istnieją  za to tacy którzy są ich  nieświadomi i nie wykorzystują swoich atutów. Ty też do nich należysz -zmień to.Najprościej byłoby zadać sobie pytanie  w czym jestem dobry  i lista mocnych stron byłaby gotowa. Problem  w tym że odpowiedź  mogłaby być nieprawdziwa ponieważ z reguły nie znamy siebie na tyle by określi swe atuty."



Wracając do mojego pobytu w Szklarskiej Porębie
Właściciel pensjonatu ( Marek) w którym przebywałem , mówił że tak jak nasze dzieci gdzie prezydent Zielonej Góry objął obowiązkiem  nauki pływania obowiązkowego w II klasie podstawówki tak w górach na wf- dzieci ćwiczą narty zjazdowe i biegowe - dla mnie bomba .
Marek powiedział że skoro biegam i mam przygotowaną wydolność a do tego jeżdżę na łyżwach  to weźmie mnie na Jakuszyce , i pokaże instruktaż poruszania się na nartach biegowych.
 Cytując powyższy tekst - trzeba wszystkiego w życiu spróbować

 Zaczęło się  idealnie -  właściciel  wypożyczalni spod lady udostępnił nam  narty  na trening
 Nie są to narty dla  zwykłych wypożyczających ale dla znajomych królika:)
- cokolwiek to miało znaczyć
 A znaczyć miało to że są nie zajechane i przygotowane jak dla zawodowca
( naostrzone i posmarowane czyli zainwestowano w nie )
Narty otrzymałem  krótkie i lekkie że sam byłem zdziwiony że takie istnieją.
 Dowiedziałem się że są dwa rodzaje nart : typowo do biegania ( dłuższe )
i do biegania techniką łyżwy ( krótsze)  .
A skoro  ślizgam się na łyżwach to wzięliśmy te krótkie .
Narty spinasz z butami  tylko mocując czubki butów i to wszystko.
 Trasa była bardzo wymagająca dla amatora , zalodzone tory i pobocze , wszystko czekało na  weekend kiedy miał się odbyć wielki bieg Piastów , to wtedy miałaby uszykowana trasa na tip top.
 Ślizgałem się  jak w butach biegowych , nic nie wychodziło, upadałem raz po raz na plecy ,w końcu powiedziałem dość , spróbowałem i to niestety nie dla mnie sport .
Tak zakończyła się moja przygoda z biegówkami :(

 piękne trasy biegowe w Jakuszycach
 Trasa na Orle Gniazdo

 widać postawę na nartach  nauczyciela
 oraz postawę ucznia- niebo a ziemia  :)
 ostatnie moje zdjęcia z nartami biegowymi

 trasa na 3 dni przed biegiem Piastów
tylko  mogę pomarzyć o takiej sytuacji w realu

pzdr :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz